FAQ/Ofte Stilte Spørsmål

Har du et spørsmål som ikke er besvart under? Send e-post til kundeservice@cheesykpop.no

Vi svarer ofte samme eller neste dag. Merk at kundeservice ikke er tilgjengelig hvis lageret er stengt (Det vil stå på forsiden vår)

Telefon er ikke tilgjengelig for kundeservice. 

 

Må jeg betale toll hvis jeg bestiller fra dere?

Nei. Alle bestillinger sendes fra Norge og alle priser inkluderer MVA. Det er dermed ingen tollavgifter på bestilliger fra oss. 

 

Hvor lang tid tar det før bestillingen min blir sendt?

Samme eller neste virkedag. Vi pakker av og til på søndager også. For bestillingsvarer eller forhåndsbestillingsvarer sendes de når vi først får de på lager. 

 

Hvor mye koster frakt?

Vi har mange fraktalternativ. Alle bortsett fra "pakke på døren" er gratis ved kjøp over 999,-

"Pakke i postkassen" med Posten. Dette alternativet koster 65,- er tilgjengelig for pakker opptil 0,8kg

"Pakke til pakkeboks" med Postnord. Dette alternativet koster 80,- og er tilgjengelig for pakker opptil 10kg. Du trenger Postnord app for dette alternativet. Hvis du ikke har pakkeboks i nærheten og velger dette alternativet så sendes pakken til Postnord hentested. 

"Helthjem". Dette alternativet koster 82,- og er tilgjengelig for pakker opptil 2kg. Ved enkelter tilfeller hvor pakken blir større enn målene til helthjem vil pakken sendes til posten hentested istedenfor,

"Pakke til hentested" med Posten eller Postnord. Begge koster 135,-. Posten er tilgjengelig for pakker opptil 35kg. Postnord er tilgjengelig for pakker opptil 10kg

"Pakke på døren" med Posten eller Postnord. Posten er tilgjengelig for pakker opptil 35kg. Prisen regnes ut i kassen basert på størrelse og adressen din (149,- ved kjøp over 1999,-).  Postnord koster 319,- og er tilgjengelig for pakker opptil 10kg (149,- ved kjøp over 1299,-)

 

Hvor lang er leveringstiden?

Leveringstiden varierer basert på fraktalternativet du velger og hvor i landet du bor.

Oslo, Viken, Vestland, Rogaland tar som oftest 1-4 virkedager. 

Vestfold og Telemark, Trøndelag, Agder tar som oftest 2-5 virkedager. 

 

Møre og Romsdal, Innlandet tar som oftest 2-6 virkedager.

Troms og Finnmark, Nordland tar som oftest 3-7 virkedager.

"Pakke til hentested" med Posten er det raskeste alternativet.

Vennligst ta kontakt hvis sporingen på pakken ikke har oppdatert seg på 10 virkedager. 

Alle pakker sendes fra Bergen. "Pakke i postkassen" går alltid til Lørenskog først. Resten går ganske direkte til din adresse. 

 

Hvordan kan jeg spore min bestilling?

Sporingsnummer sendes på e-post når ordren din er sendt. Alle bestillinger blir sendt med sporing. 

Posten kan spores her. (Kan også bruke Posten-appen)

Postnord kan spores her. (Kan ogsp bruke Postnord-appen)

Helthjem kan spores her. 

 

Jeg har ikke mottatt sporingsnummer.

Ta kontakt med oss. Sjekk gjerne søppelpost/spam i innboksen din. 

 

Jeg ønsker at bestillingen min sendes til en annen adresse.

Ta kontakt med kundeservice@cheesykpop.no

Vi kan endre adressen så lenge bestillingen ikke er sendt.

 

Kan jeg kansellere eller returnere min ordre?

Du kan kansellere din ordre for fullt refundert beløp før ordren er sendt.

Er ordren din sendt kan den kanselleres hvis den er ikke gitt over til fraktselskapet. Vi vil refundere beløpet for produktene, men ikke frakten. (Dette er ikke mulig for Helthjem.)

Ved retur må alle produkter som skal returneres være uåpnet. Returfrakt betales av kunde. Beløpet refunderes når produktene har komt tilbake til oss. Beløpet for frakt blir ikke refundert. Ta kontakt med oss via kundeservice@cheesykpop.no hvis du ønsker å returnere varer. 

 

Jeg har fått feil ordre eller ordren min mangler et produkt.

Ta kontakt med oss via kundeservice@cheesykpop.no

Vennligst ikke åpne/ta av plasten på produkt(ene) før du hører fra oss. 

Vi anbefaler å filme at du åpner pakken for å gjøre reklamasjonen så lett som mulig. 

Vi er ikke ansvarlig for skader eller manglede ting inni et album. 

 

Er alle produkter offisiell? 

Ja, hos CHEESY KPOP er alle produkter offisiell. Alle album importeres fra Sør-Korea (Japanske K-POP album importeres fra Japan)

Alle fotokort er også offisiell. Enten kjøp av våre leverandører, ekstra fra forhåndsbestillinger eller kjøpt fra våre kunder. (Fyll ut dette skjemaet hvis du ønsker å selge fotokort til oss)

 

Hva er POB?

POB står for "Pre-order benefit". Det er en eksklusiv gave som kan følge med album eller andre varer. Ofte er det et eksklusivt kort, men noen ganger kan det være andre ting som kortholder, miniplakat, pin badge mm. 

 

Hvorfor koster det ekstra for POB?

Noen ganger tar vi ekstra for POB ettersom det koster mer for oss å få med POB fra vår leverandør. Som oftest koster det 30kr, men for dyrere butikker (f.eks Weverse, Lucky draw) kan det være dyrere. I noen tilfeller hvor det ikke koster ekstra for POB hos våre leverandør så vil vi fortsatt ofte ha prisforskjell for å gjøre albumet enda billigere for kunder som ikke ønsker POB. For album POB (f.eks plakat eller andre ting som følger med forhåndsbestilling uansett hvor albumet er bestilt) så følger det med så lenge lageret rekker, uten ekstra kostnad. 

 

Hvis plakat kommer med forhåndsbestilling, kommer den brettet eller rullet?

Hvis vi får plakaten rullet av vår leverandør og du har valgt "pakke til hentested" eller "pakke på døren" så sendes plakaten rullet. Ved andre alternativ blir plakaten brettet.

 

Kan jeg få mitt favoritt medlem for POB?

Du kan legge til én kommentar i kassen med ønsket medlem, men vi kan ikke garantere at du mottar det. Gjerne skriv dine topp 3-5 favoritter så vi vet hvem du ønsker hvis vi ikke har flere av din favoritt. Merk at alle arrangement vi har med signerte album så kan vi ikke oppfylle forespørsler. 

 

Hva er forskjellen på de forskjelling album versjonene? 

Standard: Hoved versjonen av albumet. Kommer ofte med fotobok, CD og annet innhold.

Compact/Digipack: Mindre versjon, ofte laget av papir. Kommer ofte med et lite hefte, CD og litt annet innhold. 

Jewel case: Classiske CD cover i plast. Kommer ofte med et lite hefte, CD og litt annet innhold.

Deluxe: Ofte større og inneholder mer enn Standard.

Platform/Poca/Nemo/Objekt: QR kode med musikk + fotokort.

SMini: QR kode med musikk, fotokort + nøkkelring. 

Kit: Ofte uten fotobok,med fotokort og/eller postkort. Musikk spilles av via "Kit player" app. 

LP/Vinyl: Vinylplate. Kommer ofte med ekstra innhold.

 

 

Jeg har forhåndsbestilt med flere ordre, kan disse sendes sammen?

Ja det kan de. Merk at hvis du har valgt "pakke i postkassen" eller "helthjem" så kan det være at fraktalternativet må endres hvis pakken blir for stor. Husk å send oss en e-post (kundeservice@cheesykpop.no) hvis du ønsker å kombinere flere ordrer ettersom vi ikke gjør det uten forespørsel fra kunden. Den ekstra fraktkostnaden blir refundert. 

 

Når kommer produktet jeg har forhåndsbestilt på lager?

Vennligst sjekk under produktinfo på produktsiden. Produkter med POB tar ofte lengre tid (bortsett fra MusicKorea og Aladin). Ved lang leveringstid kan det være at vi må belatse beløpet før vi får produktet inn på lager. 

 

Hvilke betalingsalternativer har dere? 

Hos oss kan du betale med Kort, Vipps eller Klarna.

PayPal er mulig via e-post. Følg samme systemet som internasjonale kunder. 

Ved lang leveringstid ved forhåndsbestilling så kan det være at vi må belaste beløpet før vi får produktet inn på lager. Du får alltid e-post om dette minst én dag før.

 

Jeg ha blitt belastet to ganger.

Dette er en feil hos betalingsleverandøren. Det andre beløpet vil kun være reservert og vil komme tilbake på konto etterhvert ettersom det blir ikke trekt. 

 

Pengene har komt tilbake på konto.

Dette er vanlig ved forhåndsbestillingsvarer ettersom beløpet blir kun reservert og blir ikke trukket før vi sender bestillingen. Hvis du ønsker at vi skal belaste bestillingen raskest mulig så kan du ta kontakt med oss via kundeservice@cheesykpop.no

 

Jeg har betalt men har ikke mottatt ordre bekreftelse. 

Sjekk om du har kanskje skrevet en annen e-postadresse eller om e-posten har komt i søppelpost/spam. Ellers ta kontakt med oss via kundeservice@cheesykpop.no

 

Kan jeg velge versjon av albumet jeg vil ha?

Hos CHEESY KPOP kan du som oftest velge versjonen du vil ha. Det eneste tilfellet hvor det ikke er mulig er for album hvor versjonen ikke er synlig på utsiden eller ved bestillingsvarer/forhåndsbestillingsvarer hvor vi ofte ikke vet hvilken versjon vi mottar. 

 

Hvordan pakkes produktene?

Alle album sendes pakkes med bobleplast og blir pakket i én pappeske. Fotokort pakkes med toploader. Bestillinger med kun fotokort sendes i konvolutt istedenfor pappeske. Matvarer og andre produkter som ikke trenger ekstra beskyttelse blir ikke pakket med bobleplast. Vi bruker ofte bobleplast eller pappesker(som vi makulerer) fra våre leverandører som fyllmatriale til bestillinger. 

 

Kan jeg få pakkevideo av bestillingen min?

Ja! Legg til en kommentar i kassen at du ønsker pakke video. Vi pleier ikke å lage pakkevideo med midre det er forespurt av kunden. 

 

Hvor holder dere til?

Lageret vårt er i Bergen. Alle bestillinger sendes derfra. 

 

Kan jeg hente bestillingen min hos dere?

Nei. Vi deler inngang med andre og har dermed ikke mulighet for at kunder kan komme for å hente sine bestillinger hos oss. 

 

Har dere fysisk butikk?

Nei. Det er ikke mulig å besøke butikken vår. Vi vil gjere åpne en butikk i framtiden, men for øyeblikket er butikken vår kun tilgjengelig på nett. 

 

Jeg har lyst på et album dere ikke har, Kan dere få det inn?

Vennligst fyll ut dette skjemaet.